
För dig som hyresgäst
Här hittar du våra trivselregler för hyresgäster och här finns våra hyreskriterier för uthyrning. Har du som hyresgäst frågor eller funderingar? Våra förvaltare finns alltid bara ett klick bort.
Felanmälan:
08 – 519 479 06
mellan 08.00-16.00
Felanmälan
Har du frågor om felanmälan och hur du ska göra kontakta oss på info@vernumfast.se!

Felanmälan vardagar:
Felanmälningar görs via Mina Sidor i Pigello. Har du inte tillgång till dator eller mobiltelefon ringer du
Tel: 043- 352 44 00.
Jour:
Vid absolut AKUTA skador
Vardagar mellan 16.00 – 07.00
samt dygnet runt alla helgdagar
Tel: 043- 352 44 00, följ instruktionerna.

Felanmälan vardagar:
mellan 07.00 – 16.00
Tel: 077-110 10 30 eller använd felanmälningsformulär på HSB:s hemsida www.hsbgota.se alt skicka mejl till adressen nedan.
Jour:
Vid absolut AKUTA skador
Vardagar mellan 16.00 – 07.00
samt dygnet runt alla helgdagar
Tel: 077-110 10 30 eller
Tel: 010- 442 36 46
Mejl: felanmalan.gota@hsb.se.

Felanmälan vardagar:
Felanmälan lämnas på felanmalan@vernumfast.se
eller via 08- 519 479 06 mellan 08.00-16.00.
Jour:
073-524 01 06
Vid absolut AKUTA skador, fel som orsakats av hyresgäst kan koma att debiteras den boende.
Vardagar mellan 16.00 – 08.00
samt dygnet runt alla helgdagar
Vanliga frågor
Hur ställer jag mig i kö till en lägenhet?
För att börja samla köpoäng och därmed öka dina chanser att få den bostad du vill ha behöver du registrera dig på HomeQ. Det är kostnadsfritt och du behöver BankID för att kunna registrera dig.
Du kan också anmäla ditt intresse för våra lediga lägenheter via vår hemsida, under ”Hitta bostad”. Då länkas du vidare till det valda objektet på HomeQs hemsida och det krävs ett HomeQ-konto för att ansöka.
Har du frågor som rör HomeQ ber vi dig att ta kontakt med deras kundservice.
Hur anmäler jag intresse för ett projekt?
Även våra nyproduktionsprojekt förmedlas istället via HomeQ. Du behöver ett HomeQ-konto för att kunna ställa dig i kö till projektet och söka den lägenhet du vill ha.
När projektet har kommit så långt som till förmedlingsfasen kommer samtliga lediga lägenheter i projektet att publiceras på projektsidan på HomeQ. Har du anmält ditt intresse får du en uppdatering så fort det är möjligt att söka via HomeQ.
Vad är HomeQ?
Vad kostar medlemskapet i HomeQ?
Blir jag automatiskt erbjuden lediga lägenheter?
Kan jag ge min kötid till en annan sökande?
Förlorar jag min köplats om jag blir erbjuden en lägenhet?
Vad är ett hyresavtal?
Får jag hyra ut i andra hand?
När ska jag betala min hyra?
Hur säger jag upp min lägenhet?
När ska lägenheten lämnas?